fredag 17 april 2009

Antagningen till högskola/universitet


När jag sätter på datorn kollar jag min mejl, sen kollar jag studera.nu om det hänt nått där sen sist, sen kollar jag mejlen igen. Ett måste är att kolla VHS sida för statestik till antagningarna VT-2009, bara för att försäkra mig om att mitt betyg är okej och att jag kommit in i våras om jag sökt då.

Nu är jag i väntans tider! Jag har sökt till högskola. Tänk att jag äntligen ska bli stor och börja läsa vuxna skolämnen, det kunde ni inte tro. Knappt jag själv iallafall!!! Men det är ju nästan som en egen vetenskap innan man ens börjat. Först räkna ut sitt betyg som man söker på sen förstå vad meritvärde är, och om man verkligen är kapabel till att genomföra 3,5 år i skolan.


Annat som snurrar i huvudet är ju om jag kommer in alls?! Betygen är okej, men med den världsliga ekomomiska krisen som är, och att det generellt är fler sökande till hösten är faktorer som gör det svårare att komma in på den skolan som JAG vill. Jag håller hårt i tummarna och önska mig lycka i framtiden. Jag vill så gärna bli nått mer, veta mer, kunna mer, göra mer, tjäna mer, bestämma mer, tycka mer...jag vill mer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar